soss

Det är mycket tankar som snurrar när man är gravid, här hoppas jag få utlopp för de flesta av dom :) <3

endometrios

Kategori: endometrios

endometriosen är värst, vet inte hur jag ska hantera den.. har alltid fått höra och läsa att man blir "botad" om man blir gravid.. men jag känner av samma typ av smärta i en något lindrigare grad med jämna mellanrum.. jag inbillar mig att det är endometriosen för att jag inte ska bli helt hispig över vad det kaan va :/
sen läser jag på många sidor att det är normalt (ett ord jag för tillfället HATAR!!!!) med mensvärks liknande smärtor i magen i början av en graviditet. så ja, vem vet vad det egentligen är?? inte jag iaf. jag blir verkligen inte klok på detta.
tror jag ska fråga baarnmorskan om det när vi ska dit nästa gång den 21/5 <3

Kommentarer

  • Anna Nilsson säger:

    Vad är endometrios?



    Jag hade mycket molande värk över äggstockarna osv när jag var gravid . . . sen hade jag småblödningar nästan hela tiden, så fort jag gjorde något ansträngade eller gick för mycket, så gissa om jag var nojjig hela tiden med min store kille. Var inne på extra ultraljud ett par ggr med, det var lite bättre med Elliot men då å andra sidan så var jag ju så yr och dimmig i huvudet så jag trodde jag skulle bli knäpp. Det gick ju inte att föra ett normalt samtal med mig. Och så mådde jag illa, kunde inte äta pga det, sen mår man mer illa för att man inte äter . . . haha men det är värt det när man får upp den lille på bröstet på förlossningen <3 då har man helt plötsligt glömt alla krämpor =)

    2012-05-13 | 12:44:55
    Bloggadress: http://annasheavenlysweets.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: