soss

Det är mycket tankar som snurrar när man är gravid, här hoppas jag få utlopp för de flesta av dom :) <3

Jobbigt läge

Kategori: Allmänt

Har inte varit bra dagar de senaste dagarna.. I onsdags svimmade jag nästan hemma, skrämde livet ur Putte och mig själv också för den delen! Mådde inte så jätte bra resten av kvällen sen heller, kände mig konstig i kroppen och väldigt mör.
I torsdags kände jag mig bättre och jag åkte till stallet framåt eftermiddagen. När jag skulle tömma skottkärran på gödselhögen tappade jag all kraft i benen och föll ihop mitt bland all annan skit ;) eftersom det inte va någon annan där tänkte jag att här kan jag ju sitta tills nästa kommer.. Som tur va kom jag upp själv och kunde göra färdigt.
Åkte sen hem till mamma för jag ville inte vara själv och Putte va inte hemma. Mådde inte bra resten av eftermiddagen/kvällen.
Men envis som man är bestämde jag mig för att jobba på fredagen som vanligt, ett ganska dumt beslut insåg jag efter ett par timmar. Putte fick tag i BM och hon hade en tid till mig kl 1, mina underbara kollegor fixade så jag kunde gå hem! Helt underbara människor!!

BM tror att det beror på blodtrycksfall att jag mår så här, hon tyckte jag skulle ta det lugnt. Men för säkerhetsskull fick jag tid till läkare om det skulle va ngt annat.
När jag ringde tillbaka till jobbet hade dom redan fixat vikarier till helgen om ifall att jag skulle vilja va hemma, funderade en stund men kom fram till att det nog va ganska bra att vara lite ledig och vila.

Så har jag mått denna veckan, mår fortfarande inte helt hundra men är inte lika yr lika ofta idag. Så det känns bra iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: